De mest almindelige problemer/symptomer vi behandler:

• Akutte og kroniske smerter i nakke, ryg og bækken.
  • Spændingshovedpine/migræne/svimmelhed.
  • Udstrålende smerter i arme og ben.
  • Iskias.
  • Forstuvede/trykkede ribben.
  • Whiplash/Piskesmældsskader.
  • Perifere nervesmerter
  • Vagus nerveproblemer
  • Skulder/Hofte/Knæ/Fodsmerter.
  • Problemer med andre led i kroppen som følge af akutte og kroniske skader.

En typisk behandling med MST

Muskuloskeletal Smerte Terapi tager udgangspunkt i en samtale om dine smerter og eventuelle funktionsproblemer. Herefter går vi i gang med den fysiske undersøgelse.

Først er det en generel inspektion i stående og siddende stilling samt nogle få funktionsundersøgelser. Denne del af undersøgelsen giver behandleren en fornemmelse af, om dit primære problem sidder et andet sted, end der hvor dine symptomer opleves. Derefter begynder den mere specifikke palpations undersøgelse (undersøgelse med hænder), der meget præcist diagnosticerer det primære dysfungerende område.

Behandlingen som er blid og nænsom, vil dernæst foregå i kombination med den specifikke undersøgelse, indtil der opnås en normalisering og bedring af dysfunktionen. Dette er ikke ensbetydende med, at du altid subjektivt vil føle dig umiddelbart bedre, fordi der kan være hævelse i området, som først skal fortage sig. Det kan tage op til 48 timer og endda give lidt mere ubehag lige i starten. Dog sker det også, hvis der ikke er hævelse, at stor lindring opstår med det samme. En behandling tager typisk op til 30 minutter. Ved akutte problemer skal du regne med 3-4 behandlinger. Ved kroniske tilstande skal der flere behandlinger til, hvilke fordeles over en længere periode. Klienter med samme tilbagevendende problem behøver sjældent mere end en behandling.